Arrangementer

Borgerforeningen i Gentofte inviterer igen i år alle medlemmer til en festlig sommeraften i

Grønnegårds Teatret tirsdag den 13. august 2024 kl. 19.00

Hvor vi skal se

Praktiske oplysninger
Prisen er kun kr. 400.- per billet (med rabat og for de bedste pladser på 1. og 2. række)

Hvis du vil med skal du bestille billet på info@gentofteborgerforening.dk eller hos Ida Vedel på tlf. 22 15 80 04, og samtidig indbetale kr. 400,- per billet til Nordea, reg.nr. 2135 konto nr. 8973889541. Husk at anføre navn.

Sidste frist for tilmelding er den 5. juli 2024.

SPILLESTED: Odd Fellow Palæets Have, Bredgade 28, 1260 København K. Haven og pladsen foran palæet er åben for picnic fra kl. 17.00 Forestillingen varer ca. 1 time og 40 minutter og spiller uden pause.

PÅKLÆDNING: Det er altid tilrådeligt at klæde sig på efter vejret. Selv om solen skinner i løbet af dagen, kan det godt blive køligt, når den går ned. Tag derfor ekstra tøj med, så̊̊ I ikke kommer til at fryse. Tæpper og puder til at sidde på er også̊̊ en god idé, især hvis man planlægger at spise sin mad inden forestillingen.

Om forestillingen:

Oscar Wildes EN IDEEL ÆGTEMAND er historien om et sandt power couple: Den respekterede politiker Robert Chiltern og hans hustru, Gertrude. De tilhører det britiske societyliv, holder store fester og ser ud til at have alt. Men en aften lægger en mystisk kvinde fra Wien ved navn Mrs. Cheveley vejen forbi til et af parrets selskaber.
Mrs. Cheveley er i besiddelse af et brev, der utvetydigt afslører mørke hemmeligheder om børssvindel og om Robert Chilterns vej til magten. Cheveley kræver Chilterns politiske opbakning til sine egne beskidte forretninger – ellers vil hun afsløre hans korrupte fortid og ødelægge både hans private og professionelle liv.
EN IDEEL ÆGTEMAND er en sprudlende og satirisk komedie om moral og hykleri, skrevet i 1895 af den store britiske forfatter Oscar Wilde, hvis vid, humor, skarpe replikker og sociale observationer fortsat rammer og underholder på mesterlig vis.

Medvirkende:
Jens Sætter-Lassen, Andrea Øst Birkkjær, Luise Kirsten Skov, Laura Skjoldborg, Jeppe Ellegaard Marling, Tina Gylling Mortensen, Kitt Maiken Mortensen og Laura Bro

Iscenesættelse: Niels Erling
Scenografi og kostumedesign: Petruska Miehe-Renard