Du er her: Hjem > Borgerforeningen nov. 2019

Borgerforeningen nov. 2019

Kære alle i Gentofte Borgerforening

Her ved indgangen i det nye år 2020 føler jeg trang til at komme med mine betragtninger over året som gik.

Ja, der skete jo ikke det store. Vi havde vores sædvanlige gode arrangementer, vores fugleskydning, vores banko, ja alt var, og er som det plejer at være, hvilket også kan være meget godt, i disse omskiftelige tider.

Vi har fået en ny regering, som varsler store forandringer til den røde side.
Vi har fået jordens mest ambitiøse klimaplan, for nu skal Danmark nemlig vise hvordan jorden skal reddes.

Ja, spændende bliver det, for hvem ved hvad der venter om det næste røde hjørne.

Men alt er jo ikke politik. Der er nemlig noget som hedder Lions Hellerup, hvilket jeg her vil slå et slag for.
Der er flere i foreningen som er aktive, blandt andet mig, og det giver mig en stor glæde at kunne hjælpe andre. Her vil jeg blot nævne vores sidste store arrangement på rådhuset, som var en succes, og gav kr. 50.000 i overskud, hvilket beløb gik ubeskåret til Sankt Lukas børnehospice.

I det nye år vil jeg arbejde for at borgerforeningen støtter op om disse arrangementer, så vi både kan have nogle festlige timer sammen (som vi plejer) og samtidig støtte op om en god sag.

Nå, men nu til noget helt andet:
I det forløbne år er tidligere fugledronning Lis Poulsen, et af vores kære medlemmer, efter lang tids sygdom, gået bort den 5. 12 2019.
Lis har igennem årene været et stort aktiv for foreningen, hvor hun har hjulpet flere formænd med at få styr på tingene. Hun vil blive dybt savnet.
Vores tanker går til dig Erik og din familie. Æret være hendes minde.

Her til sidst, -

Husk nu at komme til generalforsamlingen, hvor der bliver mulighed for at høre om foreningens nye spændende arrangementer, samt høre aftenens foredragsholder, hvor vi i år har været så heldige at få en af tidens stærkeste personligheder, nemlig:  Asger Aamund.

Med ønsket om, at alle i Gentofte borgerforening og deres kære, får et godt og lykkebringende nytår 2020, sender jeg mine varmeste borgerlige hilsener og tanker.

Kjeld Hansen

Andespil

Onsdag den 13.november 2019 afholdt vi som sædvanlig Andespil på Restaurant Strandlund.

Der var igen i år mange dejlige præmier fra kommunens handlende og erhvervs-virksomheder, ligesom også Borgerforeningen og Fuglekongeparret havde bidraget med gevinster.

Menuen var den traditionelle , - andelår confit og pandekager med is.

Der blev spillet 12 spil, og der var præmier på både 1 (laks og hvidvin)og 2 rækker (and og rødvin) og selvfølgelig på hele pladen, hvor præmien igen i år var flotte kurve til vinderen og side, og sidesidegevinster.

Som noget nyt var de tilstedeværende fuglekongers, og deres enker våbenskjolde opsat i restauranten.

Alt i alt en hyggelig aften som sædvanlig.

Se billederne."