Borgerforeningen jan. 2020

Onsdag den 5. februar 2020

Restaurant Strandlund, 2920 Charlottenlund

Formanden Kjeld Hansen bød velkommen og der afholdtes 1 minuts stilhed for vort
mangeårige, aktive medlem, Lis Poulsen, som gik bort i 2019.

1. Valg af dirigent: Peter Koefoed blev valgt
  2. Beretning om årets aktiviteter: Kjeld Hansen berettede om aktiviteter i 2019 og takkede Forretningsudvalget for godt samarbejde.
    KH gennemgik en liste over de arrangementer, der er i støbeskeen i 2020.
  3. Det reviderede regnskab, som blev omdelt,  blev kort gennemgået af kasserer Jørgen Vedel, og det blev  godkendt uden kommentarer.
  4. Valg af medlemmer til Repræsentantskabet.
    På valg er: Peter Mouritzen, Peer Petersen, Ole Brusch, John Zangenberg, Susan Hogrefe og Karina Guhle. Sidstnævnte ønsker ikke genvalg. I stedet for vælges  Allan Guhle.
  5. Valg af formand: Kjeld Hansen blev genvalgt med applaus.
  6. Valg af 2 revisorer: På valg er Peter Mouritzen og Ole Brusch, som begge blev genvalgt.
    Valg af 2 revisorsuppleanter:  Peer Petersen blev genvalgt.
  7. Årskontingent fastsat uændret.
  8. Der var ikke indkommet nogen forslag.
  9. Eventuelt: Der kom forslag om ændring af menu’en til vort andespil, og det blev aftalt, at man ved tilmelding af arrangementet kunne anmode om en anden hovedret.

Det blev nævnt, at der var stor tilfredshed med de mange flotte gevinster til andespillet, og tak herfor.

Bent Jespersen vil gerne stå for tilmelding til det kommende, fælles arrangement, Opera Galla, med Lion’s den 12. marts i Rådhushallen.

-o-o-o-o-o-o-o-

Indkaldelse til den årlige Generalforsamling

Onsdag den 5. februar 2020 kl. 19.00

Restaurant Strandlund, Strandlund 102, 2920 Charlottenlund

1. Valg af dirigent.
  2. Beretning om foreningens aktiviteter i det forløbne år.
  3. Fremlæggelse af det reviderede regnskab til godkendelse.
  4. Valg af medlemmer til repræsentantskabet.
    På valg er: Peter Mouritzen, Peer Petersen, Ole Brusch, John Zangenberg, Susan Hogrefe, Karina Guhle
  5.  Valg af formand. På valg er: Kjeld Hansen.
  6.  Valg af 2 revisorer. På valg er: Peter Mouritzen & Ole Brusch.

Valg af 2 revisorsuppleanter. På valg er: Peer Pedersen
  7.   Fastsættelse af årskontingent 2021.
  8.   Indkomne forslag fra medlemmer samt repræsentantskabet og
      forretningsudvalget.
  9.   Eventuelt.

-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-

Foredrag

Bemærk at Asker Aamund desværre har meldt afbud til vores Generalforsamling pga. øjenoperation. I stedet kommer pensioneret kriminalkommissær Henrik Bay og fortæller gode historier om hans 40 år i politiet.

Efter generalforsamlingen vil erhvervsleder, debattør og mediepersonlighed, bestyrelsesformand Asger Aamund komme og holde foredrag om sin erhvervskarriere på ca. 50-60 minutter.

Efterfølgende er der afsat tid til spørgsmål og kommentarer.

Efter foredraget vil der blive serveret lækkert frisksmurt smørrebrød på hjemmebagt rugbrød. Dette koster kr. 150.- pr. deltager. Vin/øl og vand kan købes i restauranten.

Tilmelding f.s.v. angår spisning skal ske senest den 29. januar 2020 til Ida Vedel på tlf. 22 15 80 04, eller på info@gentofteborgerforening.dk.
Beløbet bedes indbetalt direkte til Nordea konto nr. 2135 8973889541 samtidig med tilmelding, husk navn & tekst: mad.

Mandag, den 2. marts kl. 19.00:Foredrag i Øregårdssalen i samarbejde med Lions

Torsdag, den 12. marts kl. 20.00: Operagalla på Gentofte Rådhus i samarbejde m/Lions

Torsdag, den 16. april kl. 10.00: Besøg på Medicinsk Museion  med efter følgende spisning

Fredag, den 5. juni: Vores traditionelle  Fugleskydning

Tirsdag, den 4. august: Grønnegårds Teatret med forestillingen ’Jean de France’

Lørdag, den 26. september: Rock på Rådhuset i samarbejde med Lions.

Efterår: Foredrag af Astrofysiker Anja C. Andersen (nærmere følger)

Efterår: Besøg på Klampenborg Galopbane (dato følger)

Onsdag, den 11. november: Foreningens  store Andespil

Der udsendes separat meddelelser på alle engagementerne.
Husk at reservere datoerne i kalenderen.

-o-o-o-o-o-o-o-

MEDICINSK MUSEION,
Bredgade 62, 1260 København

Torsdag den 16. april 2020 kl. 10.00

Vi har endnu et arrangement i Borgerforenings regi klar med dejligt samvær.
Vi skal på besøg og guidet rundvisning på MEDICINSK MUSEION med eftyerfølgende frokost.

Det er et museum for alle, der har en krop og er nysgerrig på, hvordan den er blevet forstået og behandlet – fra antikken til genetikken. Det er spændende men også noget skræmmende.
I dag råder museet over en af verdens største og rigeste medicinske samlinger og er en del af Københavns Universitet, hvis formål er forståelse af sundhedsvidenskaberne og de medicinske teknologier.
Samlingen består af over 250.000 genstande og grundlagt i 1906.
Guiden starter kl. 10.15 og det tager knap 1 time, hvorefter vi selv kan gå lidt rundt. Der er mange trapper og trin.
Metro, Marmorkirken tæt på.  P-plads på Kastellet via Esplanaden.
Efter besøget begiver vi os få hundrede meter op ad Bredgade til Cafe` Petersborg kl.11.45.
Her venter en dejlig frokost med fiskefilet og Christiansø sild samt 1 øl.
Prisen er kun kr. 325.

Vi glæder os til at se så mange som muligt.
Bindende tilmelding til Ida Vedel på tlf. 22 15 80 04 senest 1. april 2020 eller til mail: info@gentofteborgerforening.dk. Betaling til Nordea reg. nr. 2135 konto nr. 8973889541, umiddelbart efter tilmelding.